Odbiorcy szkolenia
Osoby bez przygotowania finansowego
Cel szkolenia
Usystematyzowanie u uczestników czytania sprawozdań finansowych, wprowadzenie elementów analizy finansowej, rachunkowości zarządczej oraz budżetowania
Program ramowy szkolenia (2-dniowe – 16 godz. dydaktycznych)
Czytanie i interpretacja sprawozdań finansowych
- Obowiązki informacyjne przedsiębiorców
- Rachunkowość finansowa, podatkowa i zarządcza
- Podstawowe koncepcje, metody i zasady rachunkowości
- Podstawowe informacje dotyczące rachunkowości finansowej elementów sprawozdania finansowego: bilansu, rachunku wyników oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych
Analiza sytuacji finansowej i przedsiębiorstwa
- Analiza fundamentalna
- Analiza wyniku finansowego
- Analiza struktury kapitału
- Nadzór właścicielski
Planowanie finansowe
- Budżety
- Wartość pieniądza w czasie
- Ocena opłacalności inwestycji
- Podstawowe metody wyceny przedsiębiorstw
Osoba prowadząca
Jarosław Ołowski – absolwent SGH o specjalizacji finanse oraz studiów podyplomowych z zakresu MSSF/MSR Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Tematyką kontroli, wycen przedsiębiorstw, zarządzania strategicznego, przejęć i akwizycji się od początku lat 90-tych. Ukończył kurs wycen przedsiębiorstw Eurofinance - Rotschild Investments. Wieloletni top manager w spółkach z kapitałem zagranicznym, między innym Warner Bros Poland, Courtaulds Packaging Eastern Europe, l’Oréal Polska. Jako prezes Zarządu Agencji Rozwoju Mazowsza przeprowadzał kilkanaście procesów inwestycyjnych, w tym z zakresu energii odnawialnej, infrastruktury lotniczej, wysokich technologii. Jako zarządca realizował proces restrukturyzacji w PP SPHWP Meble Emilia, oraz jako prezes zarządu Optimus SA wprowadził plan re-engineeringu spółki, emisję akcji, warrantów subskrypcyjnych nowej strategii Re-marketingu. Przeprowadzał wyceny i przejęć w ramach zarządzania finansami grupy Betts Poland, w tym spółki na rynku rosyjskim. Zajmował się implementacjami systemów zarządzania w spółce Betts Indonesia oraz jako niezależny ekspert w grupie Polytech GmbH.
Od roku 2008 niezależny ekspert w dziedzinie restrukturyzacji, re-engineeringu, audytu wewnętrznego, due dilligence oraz zarządzania zmianą i zarządzania procesowego, lean management, implementacji systemów typu ERP oraz przekształceń własnościowych, wycen projektów inwestycyjnych i studiów wykonalności, w tym projektów funduszy UE.
Certyfikowany księgowy, w trakcie certyfikacji biegłego rewidenta KIBR. Posługuje się biegle językiem angielskim oraz francuskim niemieckim i rosyjskim. Wieloletni trener w zakresie zarządzania finansami, kontrolingu oraz audytu, kontroli, zarządzania ryzykiem.
Miejsce: Warszawa/Katowice
Kontakt bezpośredni Sylwia Hołuj
e-mail: s.holuj@pikw.pl
(22) 620-91-70 | fax (22) 620 94 36