Szereg krótkich szkoleń tematycznych i specjalistycznych adresowany jest do osób zatrudnionych bezpośrednio w kontroli i audycie wewnętrznym lub ponoszących odpowiedzialność za kontrolę lub audyt wewnętrzny w swojej organizacji. Dedykowany jest każdemu, kto pragnie udoskonalić swoje umiejętności zarządzania przez wykorzystanie i stosowanie pozytywnych aspektów audytu wewnętrznego oraz procesów zarządzania ryzykiem.
" Jak audyt i kontrola mogą wykrywać i zapobiegać oszustwom, nadużyciom, korupcji i naruszeniom dyscypliny finansów publicznych przy udzielaniu zamówień publicznych „
Wymagania stawiane uczestnikom: Znajomość problematyki zamówień publicznych na poziomie średnim.
Szkolenie prowadzone jest interaktywnymi metodami nauczania. Podczas zajęć przeprowadzane są analizy przypadków na podstawie rzeczywistych sytuacji, ze wskazaniem i omówieniem najczęściej popełnianych błędów.
Przedstawiany jest wzorzec postępowania pozwalający zapobiec nadużyciom, oszustwom, korupcji i naruszeniom dyscypliny finansów publicznych.
Celem szkolenia jest:
- wskazanie i omówienie błędów popełnianych przez zamawiających w najważniejszych segmentach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej oraz sądowego,
- wskazanie wzorców właściwego postępowania, omówienie problematyki „ustawiania przetargów”.
Po ukończeniu szkolenia absolwent będzie znał problematykę zamówień publicznych na poziomie co najmniej średnio zaawansowanym, będzie potrafił posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu zamówień publicznych.
Będzie umiał znaleźć znamiona i dowody nieprawidłowości, jakie wystąpiły podczas udzielania zamówienia publicznego. Będzie potrafił nie tylko wykrywać, ale i zapobiegać naruszeniom prawa przy udzielaniu zamówień publicznych.
Prowadzący: Józef Nowicki CFE - ponad 10 lat praktyki w zamówieniach publicznych. Doświadczony wykładowca problematyki kontroli zamówień publicznych oraz praktyk, doskonale zorientowany w procedurach udzielania zamówień publicznych oraz specyfice pracy zamawiających i wykonawców. Aktualnie także działalność doradcza i konsultacyjna w zakresie zamówień publicznych (współpraca z zamawiającymi i wykonawcami), w szczególności w zakresie zamówień na roboty budowlane oraz dostawy nabywane na podstawie umowy leasingu, zamówień w ochronie zdrowia, ubezpieczenia mienia), a także kontroli zamówień publicznych, tym finansowanych ze środków unijnych. W latach 1999 – 2007 uczestniczył w przygotowywaniu, przeprowadzaniu i udzielaniu zamówień publicznych oraz kontrolował udzielanie zamówień publicznych w ramach kontroli wewnętrznej w dużej jednostce sektora finansów publicznych.
Autor ponad 250 publikacji i komentarzy z dziedziny zamówień publicznych, audytu i kontroli finansowej w zamówieniach publicznych w największych wydawnictwach specjalizujących się w problematyce zamówień publicznych.
Członek The Association of Certified Fraud Examiners oraz ACFE Polska.
Program ramowy szkolenia: (2-dniowe – 14 godz. dydaktycznych)
- Nieprawidłowości w pracy komisji przetargowej
- Charakterystyka trybów udzielania zamówień publicznych
- Naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych dotyczących obowiązku zamieszczenia, publikacji i przekazywania ogłoszeń
- Podstawa ustalania wartości zamówienia
- Specyfika zamówień na roboty budowlane
- Zamówienia dodatkowe i uzupełniające
- Warunki udziału w postępowaniu
- Nieprawidłowości w badaniu ofert
- Nieprawidłowości w prowadzeniu dokumentacji postępowania (omówienie nieprawidłowości występujących w drukach ZP)
Kontakt bezpośredni Justyna Kobiałka (w godzinach od
9.00-17.00 od poniedziałku do piątku)
(022) 654 10 44 | (022) 620 94 36
e-mail: j.kobialka@pikw.pl