Szereg krótkich szkoleń tematycznych i specjalistycznych adresowany jest do osób zatrudnionych bezpośrednio w kontroli i audycie wewnętrznym lub ponoszących odpowiedzialność za kontrolę lub audyt wewnętrzny w swojej organizacji. Dedykowany jest każdemu, kto pragnie udoskonalić swoje umiejętności zarządzania przez wykorzystanie i stosowanie pozytywnych aspektów audytu wewnętrznego oraz procesów zarządzania ryzykiem.

 


Odbiorcy szkolenia

 

Szkolenie przeznaczone jest dla firm (organizacji)  i osób zainteresowanych  umiejętnościami identyfikowania i zapobiegania  nieetycznym zachowaniom pracowników  w  specyficznych  formach  pracowniczych nadużyć, sabotażu, destrukcji  i oporu przeciwko zmianom, w tym  dla menedżerów różnych szczebli,  pracowników  służb audytu, kontroli, compliance, a także  służb pracowniczych   i innych  odpowiedzialnych za  bezpieczeństwo funkcjonowania  firmy (organizacji)   gospodarczej.

 

Cel szkolenia

 

Zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i  praktycznymi umiejętnościami   identyfikowania i zapobiegania nieetycznym  zachowaniom  pracowników, przejawiającym się w  działaniu na szkodę pracodawców w formie nadużyć, sabotażu  pracowniczego i w innych  destrukcyjnych zachowaniach, w tym  także  o charakterze   oporu przeciwko zmianom. 

 

Osoba prowadząca

 

Jan Luberadzki  jest  ekonomistą, absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył też  podyplomowe studia  służby zagranicznej. Posiada długoletni  staż  pracy w zarządzaniu działalnością  gospodarczą  w kraju  i zagranicą, w tym w  firmach niemieckich w branży  energetycznej. Posiada  też wieloletnie doświadczenie pracy   w nadzorze  właścicielskim, w tym bankowym. Aktualnie pracuje jako niezależny ekspert  i biegły sądowy z zakresu ekonomii i finansów oraz   jako  ekspert  funduszy europejskich, wspierających  przedsiębiorczość . Od  wielu  lat zajmuje się  problematyką   bezpieczeństwa obrotu gospodarczego, w tym   zagadnieniami zarządzaniami   informacjami gospodarczymi  ,  współpracuje   m.in. z  Polskim Instytutem   Dyrektorów,   Institute  for  International Research i   firmą   JWS  Consulting. Opublikował   też  szereg  artykułów  z tego zakresu   na łamach   „Przeglądu Corporate  Governance”, kwartalnika wydawanego przez Polski Instytut Dyrektorów, przeznaczonego głównie dla  spółek  publicznych. 

 

 

 

Program ramowy szkolenia (2-dniowe – 14 godz. dydaktycznych) 

 

  • Co łączy a co różni nadużycie, sabotaż i pracowniczą destrukcję?
  • Rodzaje  nadużyć, sabotażu    i  pracowniczej destrukcji – podstawowe  pojęcia definicje i przykłady
  • Definicje defraudacji i korupcji
  • Sabotaż jako zjawisko społeczne - określona postawa wobec pracy
  • Opór wobec zmian jako forma sabotażu i destrukcji
  • Motywy nadużyć, sabotażu i   destrukcji
  • Podział na uczciwych i nieuczciwych   pracowników
  • Postrzeganie uczciwości: wartości - normy– zachowania
  • ”Dlaczego  porządni ludzie czasem kradną, a złodzieje ujmują się honorem” ?
  • Typologia zachowań odbiegających od normy
  • Nadużycia i sabotaż według  sprawców
  • Dominujące motywy a formy destrukcyjnego działania
  • Model sposobu oceniania przez pracowników  sytuacji w pracy i reakcji na nią
  • Rachunek  kosztów i korzyści  prowadzony przez pracowników i jego możliwe wyniki
  • Profil typowego sprawcy nadużyć/sabotażysty
  • Rozpoznawanie i szukanie sygnałów ostrzegawczych (testy)
  • Inwiglowanie pracowników w prawem dozwolonych granicach
  • Zarządzanie  dochodzeniami
  • Przesłuchiwanie pracowników
  • Sterowanie  przesłuchaniami   -typologia pytań (ćwiczenia)
  • Rozumienie  mowy ciała (ćwiczenia)
  • Reguły uważnej  obserwacji  i słuchania (ćwiczenia)
  • Grzechy menedżerów („17 śmiertelnych błędów szefa” według Rafała Szczepanika)
  • Jak godzić egoistyczne motywy zachowań pracowników z celami firmy?
  • Sposoby   skutecznej   komunikacji   z pracownikami  i  inne   działania  wzmacniające  odporność   organizacji na  nieetyczne zachowania i pracowniczą destrukcję

 

Miejsce: Warszawa

  

pdf Pobierz_zgloszenie

 

Kontakt bezpośredni Justyna Kobiałka


e-mail:  j.kobialka@pikw.pl

(22) 654 10 44 | fax (22) 620 94 36