Szereg krótkich szkoleń tematycznych i specjalistycznych adresowany jest do osób zatrudnionych bezpośrednio w kontroli i audycie wewnętrznym lub ponoszących odpowiedzialność za kontrolę lub audyt wewnętrzny w swojej organizacji. Dedykowany jest każdemu, kto pragnie udoskonalić swoje umiejętności zarządzania przez wykorzystanie i stosowanie pozytywnych aspektów audytu wewnętrznego oraz procesów zarządzania ryzykiem.
Odbiorcy szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla firm (organizacji) i osób zainteresowanych umiejętnościami identyfikowania i zapobiegania nieetycznym zachowaniom pracowników w specyficznych formach pracowniczych nadużyć, sabotażu, destrukcji i oporu przeciwko zmianom, w tym dla menedżerów różnych szczebli, pracowników służb audytu, kontroli, compliance, a także służb pracowniczych i innych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo funkcjonowania firmy (organizacji) gospodarczej.
Cel szkolenia
Zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i praktycznymi umiejętnościami identyfikowania i zapobiegania nieetycznym zachowaniom pracowników, przejawiającym się w działaniu na szkodę pracodawców w formie nadużyć, sabotażu pracowniczego i w innych destrukcyjnych zachowaniach, w tym także o charakterze oporu przeciwko zmianom.
Osoba prowadząca
Jan Luberadzki jest ekonomistą, absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył też podyplomowe studia służby zagranicznej. Posiada długoletni staż pracy w zarządzaniu działalnością gospodarczą w kraju i zagranicą, w tym w firmach niemieckich w branży energetycznej. Posiada też wieloletnie doświadczenie pracy w nadzorze właścicielskim, w tym bankowym. Aktualnie pracuje jako niezależny ekspert i biegły sądowy z zakresu ekonomii i finansów oraz jako ekspert funduszy europejskich, wspierających przedsiębiorczość . Od wielu lat zajmuje się problematyką bezpieczeństwa obrotu gospodarczego, w tym zagadnieniami zarządzaniami informacjami gospodarczymi , współpracuje m.in. z Polskim Instytutem Dyrektorów, Institute for International Research i firmą JWS Consulting. Opublikował też szereg artykułów z tego zakresu na łamach „Przeglądu Corporate Governance”, kwartalnika wydawanego przez Polski Instytut Dyrektorów, przeznaczonego głównie dla spółek publicznych.
Program ramowy szkolenia (2-dniowe – 14 godz. dydaktycznych)
- Co łączy a co różni nadużycie, sabotaż i pracowniczą destrukcję?
- Rodzaje nadużyć, sabotażu i pracowniczej destrukcji – podstawowe pojęcia definicje i przykłady
- Definicje defraudacji i korupcji
- Sabotaż jako zjawisko społeczne - określona postawa wobec pracy
- Opór wobec zmian jako forma sabotażu i destrukcji
- Motywy nadużyć, sabotażu i destrukcji
- Podział na uczciwych i nieuczciwych pracowników
- Postrzeganie uczciwości: wartości - normy– zachowania
- ”Dlaczego porządni ludzie czasem kradną, a złodzieje ujmują się honorem” ?
- Typologia zachowań odbiegających od normy
- Nadużycia i sabotaż według sprawców
- Dominujące motywy a formy destrukcyjnego działania
- Model sposobu oceniania przez pracowników sytuacji w pracy i reakcji na nią
- Rachunek kosztów i korzyści prowadzony przez pracowników i jego możliwe wyniki
- Profil typowego sprawcy nadużyć/sabotażysty
- Rozpoznawanie i szukanie sygnałów ostrzegawczych (testy)
- Inwiglowanie pracowników w prawem dozwolonych granicach
- Zarządzanie dochodzeniami
- Przesłuchiwanie pracowników
- Sterowanie przesłuchaniami -typologia pytań (ćwiczenia)
- Rozumienie mowy ciała (ćwiczenia)
- Reguły uważnej obserwacji i słuchania (ćwiczenia)
- Grzechy menedżerów („17 śmiertelnych błędów szefa” według Rafała Szczepanika)
- Jak godzić egoistyczne motywy zachowań pracowników z celami firmy?
- Sposoby skutecznej komunikacji z pracownikami i inne działania wzmacniające odporność organizacji na nieetyczne zachowania i pracowniczą destrukcję
Miejsce: Warszawa
Kontakt bezpośredni Justyna Kobiałka
e-mail: j.kobialka@pikw.pl
(22) 654 10 44 | fax (22) 620 94 36