Szereg krótkich szkoleń tematycznych i specjalistycznych adresowany jest do osób zatrudnionych bezpośrednio w kontroli i audycie wewnętrznym lub ponoszących odpowiedzialność za kontrolę lub audyt wewnętrzny w swojej organizacji. Dedykowany jest każdemu, kto pragnie udoskonalić swoje umiejętności zarządzania przez wykorzystanie i stosowanie pozytywnych aspektów audytu wewnętrznego oraz procesów zarządzania ryzykiem.

 


Uczestnicy:

Firmy i osoby zainteresowane  umiejętnościami zapobiegania i wykrywania nadużyć i przestępstw gospodarczych w specyficznej formie  sabotażu pracowniczego.

 

Cel szkolenia:

Zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i  praktycznymi umiejętnościami   identyfikowania i zapobiegania nieetycznym podstawom i zachowaniom  pracowników, przejawiającym się w  działaniu na szkodę pracodawców w formie sabotażu pracowniczego.

 

Efekty:

Pozyskanie przez  zainteresowane  osoby odpowiedzialne za  bezpieczeństwo  funkcjonowania firmy podstawowej wiedzy i umiejętności  w identyfikowaniu  nieetycznych zachowań  i działań pracowników  na szkodę   pracodawców  w specyficznej formie przestępczości gospodarczej - sabotażu gospodarczego oraz jak godzić egoistyczne motywy  zachowań pracowników  z celami i interesami firmy. 

 

Osoba prowadząca:

Jan Luberadzki  jest  ekonomistą, absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył też  podyplomowe studia  służby zagranicznej. Posiada długoletni  staż  pracy w zarządzaniu działalnością  gospodarczą  w kraju  i zagranicą, w tym w  firmach niemieckich w branży  energetycznej. Posiada  też wieloletnie doświadczenie pracy   w nadzorze  właścicielskim, w tym bankowym. Aktualnie pracuje jako niezależny ekspert  i biegły sądowy z zakresu ekonomii i finansów oraz   jako  ekspert  funduszy europejskich, wspierających  przedsiębiorczość . Od  wielu  lat zajmuje się  problematyką   bezpieczeństwa obrotu gospodarczego, w tym   z zarządzaniem informacjami gospodarczymi  i    współpracuje  w tym zakresie    m.in. z  Polskim Instytutem   Dyrektorów,   Institute  for  International Research i   firmą   JWS  Consulting. Opublikował   też  szereg  artykułów  z tego zakresu   na łamach   „Przeglądu Corporate  Governance”, kwartalnika wydawanego przez Polski Instytut Dyrektorów, przeznaczonego głównie dla  spółek  publicznych. 

 

 Program ramowy szkolenia: (1-dniowe – 7 godz. dydaktycznych)

 

  • Definicje pojęć: sabotaż, destrukcja, obstrukcja, pozytywna destrukcja, nadużycie                         
  • Sabotaż jako zjawisko społeczne – określona postawa wobec pracy,

          jedna z form zachowań nieetycznych pracowników                     

  • Podział na uczciwych i nieuczciwych pracowników                           
  • 4Typologia zachowań pracowników odbiegających od norm
  • Formy destrukcyjnego działania pracowników, dominujące motywy
  • Model sposobu oceniania sytuacji w pracy, rachunek korzyści i  strat, reakcje pracowników
  • Typologia sprawców
  • Grzechy menedżerów
  • Jak godzić egoistyczne motywy zachowań pracowników z celami

          i interesami firmy  (kilka przykazań dla menedżerów)?

  • Jak prowadzić rozmowy i przesłuchania pracowników  (kilka wskazówek dla menedżerów)?
  • Jaki plan na wypadek sabotażu?

 

 Pobierz zgłoszenie Pobierz zgłoszenie (114.04 KB 2010-10-01 11:45)

 

 

Kontakt bezpośredni Justyna Kobiałka
(022) 654 10 44 | (022) 620 94 36
e-mail:  j.kobialka@pikw.pl