Szereg krótkich szkoleń tematycznych i specjalistycznych adresowany jest do osób zatrudnionych bezpośrednio w kontroli i audycie wewnętrznym lub ponoszących odpowiedzialność za kontrolę lub audyt wewnętrzny w swojej organizacji. Dedykowany jest każdemu, kto pragnie udoskonalić swoje umiejętności zarządzania przez wykorzystanie i stosowanie pozytywnych aspektów audytu wewnętrznego oraz procesów zarządzania ryzykiem.
Uczestnicy:
Firmy i osoby zainteresowane umiejętnościami zapobiegania i wykrywania nadużyć i przestępstw gospodarczych w specyficznej formie sabotażu pracowniczego.
Cel szkolenia:
Zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i praktycznymi umiejętnościami identyfikowania i zapobiegania nieetycznym podstawom i zachowaniom pracowników, przejawiającym się w działaniu na szkodę pracodawców w formie sabotażu pracowniczego.
Efekty:
Pozyskanie przez zainteresowane osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo funkcjonowania firmy podstawowej wiedzy i umiejętności w identyfikowaniu nieetycznych zachowań i działań pracowników na szkodę pracodawców w specyficznej formie przestępczości gospodarczej - sabotażu gospodarczego oraz jak godzić egoistyczne motywy zachowań pracowników z celami i interesami firmy.
Osoba prowadząca:
Jan Luberadzki jest ekonomistą, absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył też podyplomowe studia służby zagranicznej. Posiada długoletni staż pracy w zarządzaniu działalnością gospodarczą w kraju i zagranicą, w tym w firmach niemieckich w branży energetycznej. Posiada też wieloletnie doświadczenie pracy w nadzorze właścicielskim, w tym bankowym. Aktualnie pracuje jako niezależny ekspert i biegły sądowy z zakresu ekonomii i finansów oraz jako ekspert funduszy europejskich, wspierających przedsiębiorczość . Od wielu lat zajmuje się problematyką bezpieczeństwa obrotu gospodarczego, w tym z zarządzaniem informacjami gospodarczymi i współpracuje w tym zakresie m.in. z Polskim Instytutem Dyrektorów, Institute for International Research i firmą JWS Consulting. Opublikował też szereg artykułów z tego zakresu na łamach „Przeglądu Corporate Governance”, kwartalnika wydawanego przez Polski Instytut Dyrektorów, przeznaczonego głównie dla spółek publicznych.
Program ramowy szkolenia: (1-dniowe – 7 godz. dydaktycznych)
- Definicje pojęć: sabotaż, destrukcja, obstrukcja, pozytywna destrukcja, nadużycie
- Sabotaż jako zjawisko społeczne – określona postawa wobec pracy,
jedna z form zachowań nieetycznych pracowników
- Podział na uczciwych i nieuczciwych pracowników
- 4Typologia zachowań pracowników odbiegających od norm
- Formy destrukcyjnego działania pracowników, dominujące motywy
- Model sposobu oceniania sytuacji w pracy, rachunek korzyści i strat, reakcje pracowników
- Typologia sprawców
- Grzechy menedżerów
- Jak godzić egoistyczne motywy zachowań pracowników z celami
i interesami firmy (kilka przykazań dla menedżerów)?
- Jak prowadzić rozmowy i przesłuchania pracowników (kilka wskazówek dla menedżerów)?
- Jaki plan na wypadek sabotażu?
Pobierz zgłoszenie (114.04 KB 2010-10-01 11:45)
Kontakt bezpośredni Justyna Kobiałka
(022) 654 10 44 | (022) 620 94 36
e-mail: j.kobialka@pikw.pl