Audyt funkcji zakupów

Przeprowadzenie niezależnego badania obszaru zakupów w celu poszukiwania oszczędności finansowych oraz procesowych w jednostce.
Analiza efektywności funkcji zakupowej – dział zakupów powinien aktywnie wspierać generowanie marży przez organizację jednak niezbędne jest do tego zapewnienie poprawności jego funkcjonowania w 5 obszarach, tj. Strategia, Organizacja, Proces, Narzędzia oraz Zespół.

Cel:

Przeprowadzenie niezależnego badania obszaru zakupów w celu poszukiwania oszczędności finansowych oraz procesowych w jednostce.

Uzasadnienie:

Analiza efektywności funkcji zakupowej – dział zakupów powinien aktywnie wspierać generowanie marży przez organizację jednak niezbędne jest do tego zapewnienie poprawności jego funkcjonowania w 5 obszarach, tj. Strategia, Organizacja, Proces, Narzędzia oraz Zespół.

Zakres świadczonych usług:

Zapewniamy profesjonalne przeprowadzenie audytu wg autorskiej metodyki opierającej się o przegląd całej organizacji w pięciu obszarach:

  1. Strategia, w tym:
    • Stopień delegacji celów strategicznych firmy na dział zakupów
    • Stosowanie strategii zakupowych dla wybranych asortymentów
  2. Organizacja, w tym:
    • Umiejscowienie działu zakupów w strukturze organizacyjnej firmy
    • Struktura działu oraz zakres zadań i odpowiedzialności
    • Stosowane raporty dla obszaru zakupów
  3. Procesy, w tym:
    • Przebieg głównych procesów zakupowych
    • Role i odpowiedzialności poszczególnych uczestników procesów zakupowych
    • Stopień pokrycia ww. procesów mechanizmami kontrolnymi
    • Analiza ilościowa oraz jakościowa stosowanego drzewa kategorii zakupowych
    • Analiza ilościowa realizowanych zakupów (m.in. struktura ABC zakupów i dostawców, liczba zamówień, dostawców, faktur, etc.)
    • Benchmarking wewnętrzny i zewnętrzny wybranych kategorii zakupowych.
  4. Zespół, w tym:
    • Liczba pracowników i ich zadania;
    • Kompetencje zespołu zakupowego.
  5. Narzędzia, w tym:
    • Obecny zakres wsparcia procesów zakupowych systemami i narzędziami IT.

Wyniki

Raport będący produktem prac będzie zawierał:

  1. Wnioski dla analizy stanu obecnego w ww. pięciu obszarach
  2. Rekomendacje zmian w celu poprawienia efektywności funkcji zakupowej
  3. Listę inicjatyw dla Zarządu, dzięki którym możliwe będzie osiąganie trwałych oszczędności finansowych oraz procesowych

Gwarancja jakości:

Wszelkie prace będą prowadzone w sposób, który ma zapewnić transfer wiedzy do Państwa pracowników, aby w przyszłości mogli oni skutecznie wdrażać wypracowane inicjatywy. Projekt zostanie rozpoczęty oraz zakończony spotkaniem z Zarządem, na którym omówione zostaną wszelkie wnioski.

Nasi eksperci posiadają uznane w międzynarodowym środowisku kwalifikacje zakupowe (CIPS – The Chartered Institute of Purchasing and Supply) oraz audytorskie (CIA – Certified Internal Auditor, CGAP – Certified Government Auditing Professional, CFE – Certified Fraud Examiners), szeroką wiedzę i umiejętności w zakresie optymalizacji procesów i organizacji biznesowych podparte wieloletnią praktykę zawodową w międzynarodowych korporacjach.

Korzyści dla organizacji:

  1. Poprawa marży generowanej przez przedsiębiorstwo w związku z efektywniejszym funkcjonowaniem obszaru zakupów
  2. Przekrojowa analiza obszaru wraz z rekomendacjami adresującymi zidentyfikowane nieefektywności
  3. Raport dla Zarządu podsumowujący audyt zgodny z najlepszymi praktykami rynkowymi
  4. Długoterminowo poprawa warunków handlowych na jakich zawierane są kontrakty na dostawy towarów i realizację usług

Koszt usługi ustalany jest indywidualnie i jest zależny od wielkości organizacji oraz kosztów pobytu zespołu w jednostce.

 

Gwarantujemy Państwu najlepszą relację cena – jakość