Usługi doradcze
Usługi w zakresie audytu wewnętrznego
Audyt funkcji zakupów
Analiza efektywności funkcji zakupowej – dział zakupów powinien aktywnie wspierać generowanie marży przez organizację jednak niezbędne jest do tego zapewnienie poprawności jego funkcjonowania w 5 obszarach, tj. Strategia, Organizacja, Proces, Narzędzia oraz Zespół.
Cel:
Przeprowadzenie niezależnego badania obszaru zakupów w celu poszukiwania oszczędności finansowych oraz procesowych w jednostce.
Uzasadnienie:
Analiza efektywności funkcji zakupowej – dział zakupów powinien aktywnie wspierać generowanie marży przez organizację jednak niezbędne jest do tego zapewnienie poprawności jego funkcjonowania w 5 obszarach, tj. Strategia, Organizacja, Proces, Narzędzia oraz Zespół.
Zakres świadczonych usług:
Zapewniamy profesjonalne przeprowadzenie audytu wg autorskiej metodyki opierającej się o przegląd całej organizacji w pięciu obszarach:
- Strategia, w tym:
- Stopień delegacji celów strategicznych firmy na dział zakupów
- Stosowanie strategii zakupowych dla wybranych asortymentów
- Organizacja, w tym:
- Umiejscowienie działu zakupów w strukturze organizacyjnej firmy
- Struktura działu oraz zakres zadań i odpowiedzialności
- Stosowane raporty dla obszaru zakupów
- Procesy, w tym:
- Przebieg głównych procesów zakupowych
- Role i odpowiedzialności poszczególnych uczestników procesów zakupowych
- Stopień pokrycia ww. procesów mechanizmami kontrolnymi
- Analiza ilościowa oraz jakościowa stosowanego drzewa kategorii zakupowych
- Analiza ilościowa realizowanych zakupów (m.in. struktura ABC zakupów i dostawców, liczba zamówień, dostawców, faktur, etc.)
- Benchmarking wewnętrzny i zewnętrzny wybranych kategorii zakupowych.
- Zespół, w tym:
- Liczba pracowników i ich zadania;
- Kompetencje zespołu zakupowego.
- Narzędzia, w tym:
- Obecny zakres wsparcia procesów zakupowych systemami i narzędziami IT.
Wyniki
Raport będący produktem prac będzie zawierał:
- Wnioski dla analizy stanu obecnego w ww. pięciu obszarach
- Rekomendacje zmian w celu poprawienia efektywności funkcji zakupowej
- Listę inicjatyw dla Zarządu, dzięki którym możliwe będzie osiąganie trwałych oszczędności finansowych oraz procesowych
Gwarancja jakości:
Wszelkie prace będą prowadzone w sposób, który ma zapewnić transfer wiedzy do Państwa pracowników, aby w przyszłości mogli oni skutecznie wdrażać wypracowane inicjatywy. Projekt zostanie rozpoczęty oraz zakończony spotkaniem z Zarządem, na którym omówione zostaną wszelkie wnioski.
Nasi eksperci posiadają uznane w międzynarodowym środowisku kwalifikacje zakupowe (CIPS – The Chartered Institute of Purchasing and Supply) oraz audytorskie (CIA – Certified Internal Auditor, CGAP – Certified Government Auditing Professional, CFE – Certified Fraud Examiners), szeroką wiedzę i umiejętności w zakresie optymalizacji procesów i organizacji biznesowych podparte wieloletnią praktykę zawodową w międzynarodowych korporacjach.
Korzyści dla organizacji:
- Poprawa marży generowanej przez przedsiębiorstwo w związku z efektywniejszym funkcjonowaniem obszaru zakupów
- Przekrojowa analiza obszaru wraz z rekomendacjami adresującymi zidentyfikowane nieefektywności
- Raport dla Zarządu podsumowujący audyt zgodny z najlepszymi praktykami rynkowymi
- Długoterminowo poprawa warunków handlowych na jakich zawierane są kontrakty na dostawy towarów i realizację usług
Koszt usługi ustalany jest indywidualnie i jest zależny od wielkości organizacji oraz kosztów pobytu zespołu w jednostce.
Gwarantujemy Państwu najlepszą relację cena – jakość