Szereg krótkich szkoleń tematycznych i specjalistycznych adresowany jest do osób zatrudnionych bezpośrednio w kontroli i audycie wewnętrznym lub ponoszących odpowiedzialność za kontrolę lub audyt wewnętrzny w swojej organizacji. Dedykowany jest każdemu, kto pragnie udoskonalić swoje umiejętności zarządzania przez wykorzystanie i stosowanie pozytywnych aspektów audytu wewnętrznego oraz procesów zarządzania ryzykiem.

 


Uczestnicy:

Szkolenie kierowane  jest do audytorów , osób  wykonujących czynności kontrolne, osób zatrudnionych w komórkach zamówień publicznych oraz pracowników komórek organizacyjnych  wykonujących czynności związane z udzielaniem zamówień poniżej progu stosowania ustawy Pzp , jak również do kadry kierowniczej bezpośrednio odpowiedzialnej za wydatkowanie środków publicznych.

 

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zaprezentowanie  uczestnikom praktycznych wskazówek dotyczących udzielania zamówień nie przekraczających progu bagatelności - do 130 tyś PLN , mających na celu uniknięcie ewentualnych nieprawidłowości i błędów . Dodatkowo zostanie zwrócona uwaga na  zamówienia podprogowe, w ramach projektów współfinansowanych z UE oraz obowiązki wynikające z rejestru umów .

 

Program szkolenia :

  1. Wydatkowanie środków finansowych poniżej 130 000 PLN w świetle prawa UE i przepisów krajowych – zasady dokonywania wydatków poniżej progu bagatelności
  • ustawa o finansach publicznych - zasady dokonywania wydatków publicznych i prowadzenia gospodarki finansowej określone w ustawie o finansach publicznych,
  • ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • zamówienia publiczne wyłączone ze stosowania ustawy w świetle ustawy Pzp,
  • kodeks cywilny ,
  • szczególne zasady  w sprawie kwalifikowalności wydatków w projektach współfinansowanych z UE.
  1. Szacowanie wartości zamówienia :
  • agregacja zamówienia a podział zamówienia,
  • udzielanie zamówień w częściach,
  • podział zamówienia o wartości do 130 000 PLN,
  • roboty budowlane poniżej progu bagatelności
  • dostawy podobne i usługi powtarzające się.
  1. Opis przedmiotu zamówienia w postępowaniach poniżej progu stosowania ustawy Pzp:
  • zasady przygotowania opisu przedmiotu :

 – uwzględnienie potrzeb zamawiającego, jednoznaczność i kompletność, szczegółowość, umożliwienie wykonawcom prawidłowego sporządzenia ofert.

  1. Sposób dokumentowania postpowania - obowiązki zamawiającego w zakresie udzielania zamówień publicznych do 130 tys. PLN:
  • roczne sprawozdania o udzielonych zamówieniach,
  • dokumentowanie postępowania podprogowego.
  1. Udzielanie zamówień publicznych o wartości do 130 tys. PLN:
  • Regulamin  udzielania zamówień publicznych do 130 tys. PLN ,
  • obowiązki poszczególnych pracowników w zakresie planowania, realizacji i dokumentowania postępowania,
  • jak uniknąć nadmiernego formalizmu ?
  • kiedy stosować formę pisemną , elektroniczną , dokumentową formy czynności prawnych umowy ?
  • Rejestr umów od 1 stycznia 2024 r roku,  które umowy będą musiały się znaleźć w rejestrze?
  1. Przykłady popełnianych nieprawidłowości przy udzielaniu zamówień publicznych do 130 tys. PLN oraz ich konsekwencje :
  • odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, m.in. za:

- nieprawidłowe ustalenie wartości zamówienia,

- udzielenie zamówienia bez stosowania ustawy Pzp, mimo jego obowiązku,

- dokonanie wydatku bez upoważnienia.

  • korekty finansowe w projektach współfinansowanych z UE  unijnych za realizację wydatków z naruszeniem zasad przejrzystości i konkurencyjności w udzielaniu zamówień publicznych.
  1. Przykładowa lista kontrolna postępowań poniżej progu bagatelności – najistotniejsze elementy procesu udzielania zamówień poniżej progu .

Prowadzący : 

Audytor wewnętrzny – uprawnienia nadane przez Ministra Finansów 2004 r. , Arbiter z listy Prezesa UZP 2004-2007 r. , Trener z listy Prezesa UZP z 1997 r., Konsultant zamówień publicznych – członek założyciel Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, uczestnik międzynarodowego kursu dla trenerów zamówień publicznych „ Training of Trainers  in Public Procurement” w International Labour  Organisation  Turin w 1998 r., Rzeczoznawca zamówień publicznych - nadany przez Zarząd Krajowy Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Rzeczoznawców i Konsultantów Zamówień Publicznych w 2006 r. , praktyk w dziedzinie zamówień publicznych. Człoek honorowy , ekspert Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej, Trener MF, ponad 30 letnie doświadczenie w zarzadzaniu jednostkami sektora finansów publicznych.

 

Udział przyznaje

Miejsce realizacji

Warszawa Centrum lub Wola - dokładne miejsce realizacji zostanie określone w informacji mailowej, wysłanej do uczestników szkolenia na 7 dni przed terminem realizacji.

 

(*uruchomienie uwarunkowane jest liczebnością grupy na poziomie min. 6 osób)

Uczestnictwo w szkoleniu:

Koszt uczestnictwa i warunki udziału zawarte są w formularzu zgłoszeniowym.

Pobierz  formularz zgłoszeniowy

Jeśli spełniają Państwo ustawowe wymogi, dotyczące zwolnienia z podatku VAT, prosimy o wypełnienie i dołączenie do zgłoszenia, załącznika zamieszczonego poniżej:

Pobierz Oświadczenie VAT

 

Kontakt 

Joanna Juchnowicz - Inspektor ds. Szkoleń

e-mail:j.juchnowicz@pikw.pl

(22)620-95-40| kom.533-606-007| fax (22) 620 94 36