on-line4000.0020-11-2025 - 15-12-202519-11-2025 36
Absolwent uzyskuje Certyfikat potwierdzający kompetencje zawodowe Inspektora Ochrony Danych (IOD) oraz zgodnie z treścią §9 Regulaminu Krajowej Listy bezterminowe, bezpłatne, kierunkowe wsparcie merytoryczne w zakresie czynności wykonywanych na stanowisku pracy związanych ze specjalizacją kursu.
Opis i cel

Uczestnicy

Kurs przeznaczony jest dla osób zamierzających wykonywać zawód Inspektora Ochrony Danych oraz dla osób aktualnie pełniących tą funkcję, w tym pełniących funkcję pełnomocnika ds. cyberprzestrzeni, menadżerów (osób zajmujących stanowiska kierownicze), a także osób zajmujących się problematyką audytu bezpieczeństwa informacji i systemów informatycznych oraz odpowiedzialnych za zaplanowanie oraz przeprowadzanie takich audytów w jednostkach sektora publicznego i prywatnego.

 

Odbiorcami kursu mogą być również osoby planujące w przyszłości przeprowadzać audyty bezpieczeństwa informacji i systemów informatycznych.

W szczególności kurs skierowane jest do:

  • administratorów danych osobowych, administratorów bezpieczeństwa informacji,
  • pracodawców, menadżerów,
  • pracowników stosujących ustawę o ochronie danych osobowych,
  • pełnomocników do spraw ochrony informacji niejawnych oraz ds. cyberprzestępczości,
  • absolwentów szkół wyższych,
  • pozostałych osób zainteresowanych tematyką ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji.

 

Cel

W związku z obowiązywaniem Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych i ciągłymi zmianami przepisów sektorowych powstaje potrzeba edukowania osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informacji w podmiotach przetwarzających dane osobowe.

Analizując potrzeby pod kątem zapewnienia odpowiednio przygotowanej kadry do pełnienia zadań IOD, powstała koncepcja zorganizowania kursu dla przyszłych i obecnych IOD z zakresu bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych, pozwalającego nabyć fachową wiedzę z zakresu prawa i praktyk w przedmiotowym zakresie. Uczestnicy szkolenia otrzymają wiedzę i umiejętności do rzetelnego wykonywania nałożonych na IOD zadań, a nabyta wiedza przyczyni się to do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w ich jednostkach.

 

Absolwent uzyskuje: 

  • Certyfikat potwierdzający kompetencje zawodowe Inspektora Ochrony Danych (IOD)
  • Prawo wpisu na Krajową Listę Audytorów, Kontrolerów i Specjalizacji Powiązanych  oraz, zgodnie z treścią §9 Regulaminu KLPAiWbezterminowe, bezpłatne, kierunkowe wsparcie merytoryczne w zakresie czynności wykonywanych na stanowisku pracy związanych ze specjalizacją kursu.

  • Szkolenie ujęte jest w Programie Ustawicznego Kształcenia słuchacze uzyskują 12 PUK i 12 CPE .  

 

Kadra

Stanisław Hady-Głowiak (Koordynator kursu) - Audytor II stopnia, wieloletni pracownik administracji publicznej, biegły sądowy ds. bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych, autor wielu publikacji naukowych, branżowych, doświadczony Inspektor Ochrony Danych, absolwent studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, absolwent studiów podyplomowych z zakresu audytu wewnętrznego na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, uczestnik studiów i wizyt studyjnych w ramach programów międzynarodowych, stażysta programu międzynarodowego w korporacji prawnej w Londynie, wykładowca prowadzący szkolenia i kursy oraz wykłady na uczelniach publicznych, ekspert ds. bezpieczeństwa informacji.

 

Piotr Błaszczeć – od kilku lat ściśle zajmuje się tematyką związaną z bezpieczeństwem informacji. Od kilku lat współpracuje z jednostką certyfikacyjną CIS – Certification Security Services Sp. z o. o. Właściciel firmy LOCOS zajmującej się audytem, wdrożeniami systemów bezpieczeństwa, testami penetracyjnymi i analizą computer forensics. Prze kilkanaście lat pełnił funkcję CSO (Chief Security Officer) w jednej z agencji rządowych, a wcześniej w sektorze bankowym. Obecnie odpowiada za bezpieczeństwo informacji w grupie kapitałowej będącej jednym z największych graczy rynku e-commerce, a także w ramach outsourcingu funkcji Inspektora ochrony danych nadzoruje bezpieczeństwo spółek funkcjonujących w obszarze finansów i płatności mobilnej oraz służby zdrowia. Niezależny konsultant ds. bezpieczeństwa IT, biegły sądowy z zakresu przestępstw przy użyciu sprzętu i sieci (Certified Information Systems Security Officer), audytor wiodący ISO 27001, ISO 20000, ISO 22301, EN 50600. Uczestnik i koordynator wielu projektów audytowych oraz postępowań kontrolnych realizowanych w organizacjach sektora prywatnego i publicznego. Trener realizujący zadania dla wielu firm z zakresu bezpieczeństwa informacji, audytu teleinformatycznego, danych osobowych, ochrony własności intelektualnej w sektorze nowych technologii oraz prawnych aspektów umów w IT. 

 

Praktycy, specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w zakresie przeprowadzania audytów bezpieczeństwa informacji i systemów informatycznych w sektorze publicznym i prywatnym oraz kadra naukowo-dydaktyczna Uczelni.

Na zajęciach, praktycy zajmujący się na co dzień tematyką kursu przedstawią najlepsze praktyki, zawodowe standardy i regulacje dotyczące pracy IOD. Przedstawiona będzie metodologia prowadzenia badań w tym zakresie i zasady ich dokumentowania oraz praktyczne przykłady oparte na odbytych audytach, sprawdzeniach i kontrolach z zakresu szeroko pojętej technologii informacyjnej (case study).

Na ćwiczeniach i warsztatach słuchacze kształtować będą umiejętności niezbędne do tworzenia i kontroli  zasad bezpieczeństwa informacji i systemów informatycznych oraz profesjonalnego planowania, przeprowadzenia badań tych systemów i ich właściwego dokumentowania.

Program kursu

I Moduł  20-21.11.2025 r.

Wprowadzenie do tematyki ochrony danych osobowych w odniesieniu do obecnych zagrożeń i naruszeń w obszarze danych osobowych przetwarzanych z wykorzystaniem nowoczesnej technologii

 

  • Podstawowe definicje
  • Podstawy zarządzania bezpieczeństwem informacji  
  • Analiza najpopularniejszych zagrożeń
  • Analiza oszustw, fraudów i wycieków danych osobowych

II Moduł  27-28.11.2025 r.

Z perspektywy prawnika - jak zapewnić zgodność z RODO od strony prawnej 

 

  • Zasady przetwarzania danych 
  • Podstawy prawne przetwarzania 
  • Wybrane role i obowiązki 
  • Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych 
  • odpowiedzialność związana z przetwarzaniem danych osobowych
  • Klauzule informacyjne
  • Zasady udostępniania danych osobowych 
  • Zasady postępowania w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych 
  • Zasady udzielania zgody
  • Dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych (przykłady zapisów wartych stosowania i tych, których warto unikać) 
  • Rola administratora i procesora 
  • Analiza umów powierzenia (case study) 
  • Zasady wykonania oceny skutków 
  • Obsługa żądań z zakresu ochrony danych osobowych

 

III Moduł  04-05.12.2025 r.

Z perspektywy audytora - Standardy kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego, jako wsparcie dla pracy Inspektora ochrony danych

 

  • Standardy w zakresie audytu wewnętrznego i kontroli wewnętrznej: standardy IIA, ISACA, INTOSAI
  • Najlepsze praktyki w zakresie planowania i realizacji audytu i kontroli danych osobowych: – analiza ryzyka, tworzenie programu audytu informatycznego, kwestionariuszy kontrolnych, zbieranie dowodów, formułowanie zaleceń. Typowe problemy audytora podczas realizacji zadań
  • Sprawozdawczość z audytu

IV Moduł  11-12.12.2025 r.

Z perspektywy CSO - Jak chronić i kontrolować systemy teleinformatyczne służących do przetwarzania danych osobowych

 

  • Kompletny audyt krok po kroku środowiska IT oraz przedstawienie rekomendacji w zakresie zapewnienia poufności, integralności i dostępności przetwarzanych danych osobowych

 

Misją Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej jest konsolidowanie środowiska zawodowo zajmującego się audytem, systemami kontroli wewnętrznej, bezpieczeństwem informacji, procesami związanymi z zarządzaniem ryzykiem, corporate governance, wykrywaniem i zapobieganiem oszustwom i korupcji na poziomie organizacji oraz promowanie rozwoju nowych dla Polski idei i profesji we współpracy z międzynarodowymi organizacjami zawodowymi, jak np.: ACFE, IIA, ISACA, CIPS, IFS-CIB.

PIKW jako jedyny podmiot w kraju z ponad 20 letnią tradycją, podobnie jak organizacje międzynarodowe, o których mowa powyżej jest oficjalnym członkiem NASBA, a jego zakres i forma działalności jest tożsama z działalnością ww. organizacji, działających w USA, jako spółki prawa handlowego. Działalność PIKW jest ściśle dopasowana do specyfiki, potrzeb i właściwości rynku w Polsce w przedmiotowym zakresie.

 egzamin od 15.12.2025 r. 

Egzamin - czas trwania max. 1 godzinę

 

Uwaga! Termin egzaminu on-line może być ustalany indywidualnie, z ograniczeniem czasowym, do 14 dni po zakończeniu kursu. 

Materiały udostępniane w trakcie szkolenia

  • Prezentacje wykładowców w formie elektronicznej
  • Materiały w formie elektronicznej na platformie e-learningowej

 

Absolwenci uzyskują 

  • 12 punktów w Programie Ustawicznego Kształcenia

         Krajowej Listy Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych

  • 12 punktów  CPE

Numer identyfikacyjny PIKW w Rejestrze CPE 129051  / Registry ID: 129051

 

PIKW is registered with the National Association of State Boards of Accountancy (NASBA) as a sponsor of continuing professional education on the National Registry of CPE Sponsors. State boards of accountancy have the final authority on the acceptance of individual courses for CPE credit. Complaints regarding registered sponsors may be submitted to the National Registry of CPE

 

 

 

 

Uczestnictwo w kursie

Pełen kurs: 4000 zł netto/os

 

Cena obejmuje: zajęcia (80 godzin dydaktycznych.), materiały, egzamin, certyfikat .

Zgłoszenie udziału

Koszt uczestnictwa w  poszczególnych modułach oraz warunki udziału w kursie zawarte są w formularzu zgłoszeniowym.

Pobierz  formularz zgłoszeniowy

Jeśli spełniają Państwo ustawowe wymogi, dotyczące zwolnienia z podatku VAT, prosimy o wypełnienie i dołączenie do zgłoszenia, załącznika zamieszczonego poniżej:

Pobierz Oświadczenie_VAT

Miejsce realizacji

  • Szkolenie realizowane w formie on-line live - transmisja na żywo. 

Kontakt

Urszula Kamińska - Specjalista ds. Szkoleń 
e-mail: u.kaminska@pikw.pl

(22) 620-95-40| kom. 533 606-007| fax (22) 620 94 36

 

...............................................       Zapraszamy do udziału       ...................................................