Uczestnicy
Pracownicy rządowych i samorządowych jednostek sektora finansów publicznych (m. in. urzędów administracji samorządowej, szkół, przedszkoli, ministerstw, urzędów centralnych, placówek służby zdrowia, jednostek kultury), w których istnieje obowiązek sprawowania kontroli zarządczej, w szczególności pracownicy, którym powierzono obowiązki w zakresie koordynowania kontroli zarządczej.
Cel szkolenia
Przedstawienie i omówienie postanowień projektu ustawy i zmian w zakresie kontroli zarządczej, które mają wejść w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.
Forma prowadzenia zajęć
Aktywizujący wykład.
Program szkolenia
- Przyczyny wprowadzenia zmian dotyczących kontroli zarządczej w projekcie ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych z dnia 24.04.2025 r.
- Prezentacja i omówienie postanowień projektu ustawy i zmian dotyczących:
- uzupełnienia listy celów kontroli zarządczej zawartych w art. 68 ustawy o finansach publiczny,
- obowiązku zorganizowania kontroli zarządczej w jednostce na trzech poziomach dostosowanych do struktury organizacyjnej jednostki oraz zapewnienia zasad współpracy i komunikacji pomiędzy poziomami kontroli zarządczej,
- sporządzania planu działalności, w tym jego zawartości oraz dokonywania zmian w planie,
- sporządzania sprawozdania z wykonania planu działalności, w tym zawartości tego sprawozdania,
- sporządzania oświadczenia o stanie kontroli zarządczej, w tym przez wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, przewodniczących zarządów jednostek samorządu terytorialnego i obowiązku przekazywania oświadczeń do Ministra Finansów,
- zawartych w ustawie delegacji do wydania aktów wykonawczych dotyczących kontroli zarządczej,
- sposobu i miejsca publikacji standardów kontroli zarządczej i szczegółowych wytycznych w zakresie kontroli zarządczej oraz terminu obowiązywania dotychczasowych standardów i wytycznych.
- Plany działalności i sprawozdania z ich wykonania oraz oświadczenia o stanie kontroli zarządczej, do których po raz pierwszy będą miały zastosowanie nowe przepisy zawarte w projekcie ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych
Prowadzący
Ekspert PIKW - doświadczony trener, który od ponad 10 lat prowadzi szkolenia z zakresu kontroli zarządczej, zarządzania ryzykiem, audytu wewnętrznego, zapewnienia ciągłości działalności, budżetu zadaniowego. Praktyk - od początku powstania obowiązku sprawowania kontroli zarządczej osobiście koordynował wdrażanie i funkcjonowanie tego narzędzia zarządzania w jednym z urzędów centralnych. Przez wiele lat był audytorem wewnętrznym w jednostkach sektorach finansów publicznych.
Program Ustawicznego Kształcenia
8 punktów w Programie Krajowej Listy Audytorów, Kontrolerów i Specjalizacji Powiązanych
Miejsce realizacji
Szkolenie realizowane* w formie online live (transmisja na żywo).
*uruchomienie uwarunkowane jest liczebnością grupy na poziomie min. 6 osób
Uczestnictwo w szkoleniu
Koszt uczestnictwa i warunki udziału zawarte są w formularzu zgłoszeniowym.
Pobierz formularz_zgłoszeniowy na 1-dniowe szkolenie on-line
Zgłoszenie należy przesłać w formie skanu na adres eszkolenia@pikw.pl
Jeśli spełniają Państwo ustawowe wymogi, dotyczące zwolnienia z podatku VAT,
prosimy o wypełnienie i dołączenie do zgłoszenia, załącznika zamieszczonego poniżej:
Pobierz Oświadczenie VAT
Kontakt
Joanna Juchnowicz - Specjalista ds. Szkoleń
e-mail:j.juchnowicz@pikw.pl
(22) 654 10 44| kom. 533 220 400| fax (22) 620 94 36