on-line720.0027-11-2025 - 27-11-202526-11-2025 4

Uczestnicy

Pracownicy rządowych i samorządowych jednostek sektora finansów publicznych (m. in. urzędów administracji samorządowej, szkół, przedszkoli, ministerstw, urzędów centralnych, placówek służby zdrowia, jednostek  kultury), w których istnieje obowiązek sprawowania kontroli zarządczej, w szczególności pracownicy, którym powierzono obowiązki w zakresie koordynowania kontroli zarządczej.

Cel szkolenia

Przedstawienie i omówienie postanowień projektu ustawy i zmian w zakresie kontroli zarządczej, które mają wejść w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.

Forma prowadzenia zajęć

Aktywizujący wykład.

Program szkolenia

  1. Przyczyny wprowadzenia zmian dotyczących kontroli zarządczej w projekcie ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych z dnia 24.04.2025 r.
  2. Prezentacja i omówienie postanowień projektu ustawy i zmian dotyczących:
  • uzupełnienia listy celów kontroli zarządczej zawartych w art. 68 ustawy o finansach publiczny,
  • obowiązku zorganizowania kontroli zarządczej w jednostce na trzech poziomach dostosowanych do struktury organizacyjnej jednostki oraz zapewnienia zasad współpracy i komunikacji pomiędzy poziomami kontroli zarządczej,
  • sporządzania planu działalności, w tym jego zawartości oraz dokonywania zmian w planie,
  • sporządzania sprawozdania z wykonania planu działalności, w tym zawartości tego sprawozdania,
  • sporządzania oświadczenia o stanie kontroli zarządczej, w tym przez wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, przewodniczących zarządów jednostek samorządu terytorialnego i obowiązku przekazywania oświadczeń do Ministra Finansów,
  • zawartych w ustawie delegacji do wydania aktów wykonawczych dotyczących kontroli zarządczej,
  • sposobu i miejsca publikacji standardów kontroli zarządczej i szczegółowych wytycznych w zakresie kontroli zarządczej oraz terminu obowiązywania dotychczasowych standardów i wytycznych.
  1. Plany działalności i sprawozdania z ich wykonania oraz oświadczenia o stanie kontroli zarządczej, do których po raz pierwszy będą miały zastosowanie nowe przepisy zawarte w projekcie ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych

Prowadzący

Ekspert PIKW - doświadczony trener, który od ponad 10 lat prowadzi szkolenia z zakresu kontroli zarządczej, zarządzania ryzykiem, audytu wewnętrznego, zapewnienia ciągłości działalności, budżetu zadaniowego. Praktyk - od początku powstania obowiązku sprawowania kontroli zarządczej osobiście koordynował wdrażanie i funkcjonowanie tego narzędzia zarządzania w jednym z urzędów centralnych. Przez wiele lat był audytorem wewnętrznym w jednostkach sektorach finansów publicznych.

Program Ustawicznego Kształcenia

8 punktów w Programie Krajowej Listy Audytorów, Kontrolerów i Specjalizacji Powiązanych

Miejsce realizacji

Szkolenie realizowane* w formie online live (transmisja na żywo). 
*uruchomienie uwarunkowane jest liczebnością grupy na poziomie min. 6 osób

Uczestnictwo w szkoleniu

Koszt uczestnictwa i warunki udziału zawarte są w formularzu zgłoszeniowym.

Pobierz  formularz_zgłoszeniowy  na 1-dniowe szkolenie on-line

Zgłoszenie należy przesłać w formie skanu na adres eszkolenia@pikw.pl

Jeśli spełniają Państwo ustawowe wymogi, dotyczące zwolnienia z podatku VAT,

prosimy o wypełnienie i dołączenie do zgłoszenia, załącznika zamieszczonego poniżej:

Pobierz Oświadczenie VAT

Kontakt 

Joanna Juchnowicz - Specjalista ds. Szkoleń 
e-mail:j.juchnowicz@pikw.pl

(22) 654 10 44| kom. 533 220 400| fax (22) 620 94 36

   ............   Zapraszamy do udziału!   ............