Uczestnicy
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników wszystkich tych organizacji, które zamierzają wdrożyć lub doskonalić zarządzanie ryzykiem wg. normy 31000:2018, w tym także pracowników jednostek sektora finansów publicznych, gdyż wytyczne dotyczące zarządzania ryzykiem zawarte w Standardach kontroli zarządczej określonych przez Ministra Finansów są w całości zgodne z rozwiązaniami opisanymi w normie 31000. Uczestnictwem w szkoleniu powinny być także zainteresowane osoby z tych organizacji, które zamierzają wdrożyć lub doskonalić zarządzanie ryzykiem w związku z wytycznymi zawartymi w różnych stosowanych przez nich normach (np. PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO/IEC 17025:2018), w których określony został obowiązek zarządzania ryzykiem.
Cel szkolenia
- Przekazanie wiedzy o zasadach i metodzie zarządzania ryzkiem określonej w normie PN-ISO 31000:2018
- Zdobycie przez uczestników szkolenia umiejętności identyfikacji ryzyk, ich analizy i przygotowania właściwych reakcji (odpowiedzi) na nieakceptowane ryzyka.
- Pozyskanie wiedzy niezbędnej do zaprojektowania lub udoskonalenia systemu zarządzania ryzykiem w swojej organizacji.
- Zapoznanie się z dobrymi praktykami w zakresie zarządzania ryzkiem wykraczającymi poza normę 31000, które można wykorzystać do udoskonalenia zarządzania ryzkiem w swoim miejscu pracy.
Forma prowadzenia zajęć
Aktywizujący wykład, warsztaty.
Program szkolenia
- Zasady zarządzania ryzykiem.
- Etapy wdrażania zarządzania ryzykiem (ramy zarządzania ryzykiem).
- Proces zarządzania ryzykiem – ilustracja graficzna.
- Identyfikacja ryzyka:
- techniki identyfikacji ryzyka,
- rejestr incydentów,
- opis zidentyfikowanego ryzyka.
ĆWICZENIA z zakresu identyfikacji ryzyk
- Ocena stosowanych sposobów radzenia sobie z ryzykiem i wpływ jej wyników na analizę ryzyka.
ĆWICZENIA z zakresu oceny stosowanych reakcji na ryzyko - Analiza ryzyka:
- metody analizy ryzyk (metoda jakościowa, mieszana, ilościowa).
ĆWICZENIA z zakresu analizy ryzyka
- metody analizy ryzyk (metoda jakościowa, mieszana, ilościowa).
- Ryzyko akceptowane i nieakceptowane.
- Ewaluacja ryzyka.
- Postępowanie z ryzykiem nieakceptowanym:
- rodzaje i kierunki reakcji na ryzyko,
- plan postępowania z ryzykiem.
ĆWICZENIA z zakresu opracowania reakcji na ryzyko nieakceptowane
- Dokumentowanie procesu zarządzania ryzkiem:
- rejestr ryzyka,
- mapa ryzyka,
- dobre praktyki w zakresie dystrybucji rejestrów i map ryzyka
- Komunikacja w procesie zarządzania ryzykiem.
- Monitorowanie:
- procesu zarządzania ryzkiem,
- zarządzania nieakceptowanymi ryzykami.
Prowadzący
Ekspert PIKW - naczelnik wydziału w urzędzie centralnym. Doświadczony audytor wewnętrzny (certyfikat Ministra Finansów). Manager ciągłości działania wg. Normy ISO 22301:2019 (certyfikat CIS-Certification & Information Security Services). Trener budżetu zadaniowego (certyfikowany przez Ministerstwo Finansów). Od początku powstania obowiązku sprawowania kontroli zarządczej osobiście koordynuje wdrażanie i funkcjonowanie tego narzędzia zarządzania w urzędzie centralnym. Specjalizuje się w problematyce kontroli zarządczej, w tym w szczególności zarządzania ryzykiem oraz audytu wewnętrznego.
Udział umożliwia zdobycie
- 8 punktów w Programie Ustawicznego Kształcenia,
Krajowej Listy Audytorów, Kontrolerów i Specjalizacji Powiązanych
Miejsce realizacji
Szkolenie realizowane w formie on-line live - transmisja na żywo.
(*uruchomienie uwarunkowane jest liczebnością grupy na poziomie min. 6 osób)
UWAGA – szkolenie może zostać zorganizowanie w formule szkolenia zamkniętego z programem zmodyfikowanym wg. potrzeb Zamawiającego szkolenie.
Uczestnictwo w szkoleniu
Koszt uczestnictwa i warunki udziału zawarte są w formularzu zgłoszeniowym.
Pobierz formularz zgłoszeniowy na 1-dniowe szkolenie on-line
Zgłoszenie należy przesłać w formie skanu na adres eszkolenia@pikw.pl
Jeśli spełniają Państwo ustawowe wymogi, dotyczące zwolnienia z podatku VAT,
prosimy o wypełnienie i dołączenie do zgłoszenia, załącznika zamieszczonego poniżej:
Pobierz Oświadczenie VAT
Kontakt
Joanna Juchnowicz - Inspektor ds. Szkoleń
e-mail:j.juchnowicz@pikw.pl
(22) 654 10 44| kom. 533 220 400| fax (22) 620 94 36